نکات مهم طراحی لوگو
فوریه 11, 2017
تعریف بنر

تعریف بنر

در اغلب وب سایت ها ، بخش هایی معمولا در قالب مستطیل شکل در پایین یا بالای سایت ها دیده میشوند که بنر (banner ) خوانده میشوند. بنر ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند که خواه نا خواه در وب سایت ها شاهد آن ها هستیم و یکی از راه های مدرن برای بهتر دیده شدن هستند. اما در دنیای وب تعریف بنر با بنر هایی که در سطح شهر دیده میشود متفاوت است. در این مقاله به صورت کامل با تعریف بنر و مشخصه های آن آشنا خواهید شد.

بنر چیست؟

به نقل از رضاگراف : بنر ها با اهداف مختلفی به کار برده میشوند و انواع مختلفی دارند. بیشترین کاربرد بنر ها در تبلیغات می باشد که به آن ها بنر های تبلیغاتی گفته میشود. در ادامه تعریف بنر را می خوانید.
بنر ، تصویری اغلب مستطیل شکل می باشد که با توجه به نیاز های مختلف ، در موقعیت های متعدد در وب سایت ها قرار میگیرند. بنر ها اندازه های مختلفی دارند که در طراحی بنر ، بیشتر با عرض ۴۶۸ و ارتفاع ۶۰ (۴۶۸ x60 ) و بهینه میشوند.

محتوای بنر ها 
پایه ی اصلی بنر ها عکسی است که در طراحی بنر از آن ها استفاده می کنیم. همان طور که در تعریف بنر گفته شد ، هر بنر ابعاد مشخصی دارد که با توجه به آن ، عناصر دیگری نیز در آن به کار گرفته میشود. بعد از تصویر ثابتی که می تواند آرم یا نشانه ی یک کمپانی ، وب سایت ، اشخاص و…باشد ، متن و آیکن ها گرافیکی نیز در بنر ها به کار گرفته میشوند.

علت استفاده از بنر ها
در واقع هر بنر می تواند شناساگر برند به افراد مختلف باشد و لذا اغلب ترجیح داده میشود که بنر در سایت های پربیننده جهت تبلیغات درج شود.
حال که با تعریف بنر و جایگاه آن در طراحی بنر آشنا شدید ، می توانید از این ابزار با هزینه کمتر و بازده بیشتر، جهت رونق کسب و کار خود استفاده کنید.

منبع : رضاگراف – http://reza-graph.ir/

S VahidReza Farahani
S VahidReza Farahani
با سلام ، سید وحید رضا فراهانی هستم متولد دی ماه 1368 ، علاقه مند به نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار موشن گرافیک همچون افترافکت ، طراح من با هدف ایجاد یک بستر مناسب در ارائه خدمات طراحی گرافیک به صورت آنلاین که بتواند نیاز شرکت ها و کسب و کارها برای داشتن یک طراحی مدرن در حوزه تبلیغات را پاسخگو باشد ، ایجاد شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *