تعریف بنر
تعریف بنر در تبلیغات امروز
فوریه 11, 2017
سامانه طراحی لوگو ایرانیان
سامانه طراحی لوگو ایرانیان
فوریه 20, 2017

۷ اصل فوق العاده طراحی لوگو بخش دوم

به نقل از رضاگراف : در راستای مقالات طراحی لوگو و در ادامه مبحث ۷ اصل فوق العاده در طراحی لوگو ، به ویژه نکات مهم در طراحی لوگو به بخش دوم این موضوع در این مطلب میپردازیم و شما را با مواردی که کمک زیادی به امر طراحی لوگو می کند آشنا خواهیم کرد .

نکات مهم طراحی لوگو

منحصربفرد و چابک باشید

بعد از اصل سادگی، بیادماندنی بودن می‌آید. لوگو چیزی‌ست که به یک تجارت اجازه می‌دهد از رقبا جدا شود، در نتیجه مهم است که تصویر آن از بقیه متمایز باشد – و برندهای بسیاری برای این اصل تلاش می‌کنند. طراحی تاثیرگذار باید در خاطر بماند و این موضوع جز با داشتن یک لوگو ی ساده و متناسب بدست نمی‌آید. خلق یک طراحی یکتا تنها اجتناب از کپی‌برداری نیست، بلکه طلب می‌کند طرحی خارج از محدودیت‌هایی ذهنی رایج بسازید. قرار دادن نشان تصویریِ یک صنعت روی صفحه وسوسه‌برانگیز و ساده می‌نماید، اما مهم این است که بجای پیروی از وسوسه، خلاقانه فکر کنید.

از نام شرکت یا محصول در لوگو استفاده کنید

لوگو از دو جزء تشکیل شده است: یک نماد و یک کلمه. اگرچه لوگو هایی همچون شرکت Chevron با دو حرف V یا علامت شرکت Nike وجود دارند که بسیار انتزاعی بوده و سریعا تشخیص داده می‌شوند، اما دلیلش این‌ست که این شرکتها سالهاست که فعال هستند. اگر کسب و کاری بخواهد صرفا با یک نماد یا علامت خاص خود را در ذهن‌ها ثبت کند، حجم تبلیغات زیادی برای این کار نیاز خواهد داشت. پس اگر نمی‌خواهید پول کلانی در این راه هزینه کنید، لوگویی داشته باشید که مردم بتوانند آن را بخوانند.

بخشی از این موارد در طرح های همچون طراحی بنر  صدق می کند که رعایت را میتوان جزو ملزومات طراحی بدانیم .

رنگ در طراحی لوگو  . کلید است

به نقل از رضاگراف -reza-graph.ir : یکی از ملاحظات مهم در طراحی لوگو، پالت رنگ است. منظور در اینجا ظاهر به تنهایی نیست، بلکه رنگ با خود معانی را حمل کرده و ایده‌ها را انتقال می‌دهد. رنگهای درخشان و تابشی ممکن است بتوانند توجه به سمت خود جلب کنند، اما همچنین ممکن است گستاخ بنظر برسند؛ در مقابل، تُن‌های رنگیِ کم‌حال نشان از کمال‌گرایی دارند اما می‌توانند مورد غفلت نیز قرار گیرند.هر رنگی مفهوم متفاوتی دارد و میتواند نکات دقیقی را به پیام شما بیافزاید – سعی کنید در تله‌ی تاکید بر پیام نادرست با استفاده از رنگهای اضافی نیافتید. مهم این است که طراحی لوگو طوری باشد که در حالت سیاه و سفید هم مانند حالت رنگی منظور شما را منتقل کند. اگر لوگوی شما طوری طراحی شده که فقط از رنگ برای انتقال معانی استفاده می‌کند، به این فکر کنید که چطور بدون رنگ نیز آن معانی را منتقل کنید.

از کلیشه‌ها در طراحی آرم بپرهیزید

هر چند سال یکبار، چیزهایی در طراحی‌های گرافیک مُد می‌شوند. سایتهای بسیاری اقدام به بررسی و توصیه به استفاده از این موارد زودگذر میکنند، و در مورد لوگو بدترین حالت ممکن این است که طراحان زیادی از یک ایده‌ی مشترک بصورت همزمان استفاده کنند. مثلا استفاده از تصویر لامپ برای کلمه‌ی “ایده”، حبابهای مکالمه برای “بحث و گفتگو”، کره زمین برای “بین‌المللی” و… . این دست ایده‌ها معمولا اولین چیزهایی هستند که در زمان تراوش‌های فکری به ذهن می‌آیند و دقیقا به همین دلیل باید از آنها اجتناب کنید.

فارغ از زمان باشید

همچون یک لباس مجلسی کلاسیک و مشکی، لوگو ی شما باید همیشه زیبا باشد. پیروی از فونت‌ها یا نشانه‌های رایج باعث میشود طرح شما تاریخ انقضا داشته باشد. بجای این کار سعی کنید روی برند خود و هویت کسب و کارتان تمرکز کنید تا از گزند تاثیر گذر زمان در امان بمانید.

قابلیت گسترش داشته باشید

ممکن است گاهی لوگو های پیچیده، در سایز بزرگ جذاب بنظر برسند اما معمولا در سایزهای کوچک ضعف دارند. به این فکر کنید که لوگو ی کسب و کارتان روی کارت ویزیت یا بصورت چاپ شده روی یک تیشرت چطور خواهد بود. یک لوگو ی قوی، حتی در سایزهای ریز و بدون کار اضافی روی طرح آن باید قابل تشخیص باشد.

منبع : رضاگراف – https://reza-graph.ir

S VahidReza Farahani
S VahidReza Farahani
با سلام ، سید وحید رضا فراهانی هستم متولد دی ماه 1368 ، علاقه مند به نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار موشن گرافیک همچون افترافکت ، طراح من با هدف ایجاد یک بستر مناسب در ارائه خدمات طراحی گرافیک به صورت آنلاین که بتواند نیاز شرکت ها و کسب و کارها برای داشتن یک طراحی مدرن در حوزه تبلیغات را پاسخگو باشد ، ایجاد شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *